موزه خودرو

مرکز فرهنگی موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ افتتاح شد. در حال حاضر و در پی طرح گسترش موزه‌های موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان ُ این مرکز توسط شرکت‌های مطرح و بزرگ بین‌المللی بازطراحی و در نخستین روز آبان ماه 1400 هم‌زمان با زادروز پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق بازگشایی […]

مرکز فرهنگی موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ افتتاح شد. در حال حاضر و در پی طرح گسترش موزه‌های موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان ُ این مرکز توسط شرکت‌های مطرح و بزرگ بین‌المللی بازطراحی و در نخستین روز آبان ماه 1400 هم‌زمان با زادروز پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق بازگشایی شد.

مرکز فرهنگی موزه‌ خودروهای تاریخی ایران مجموعه‌ای از بهترین‌ها و در پاره‌ای موارد منحصربه‌فردترین‌های صنعت خودروسازی را گردآورده تا افزون بر نگهداری از این آثار ملی، نمایش آن‌ها را دستمایه بررسی و بازگفت تاریخچه ورود خودرو به ایران کند. آنچه اکنون آماده‌شده، به کوشش موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بدین پایه رسیده است و با همه کاستی‌ها، نخستین گام است در پیمودن راهی دراز.

برخی از نمونه‌های موجود در این مرکز جزء نمونه‌های کمیاب در صنعت خودروسازی هستند، ازجمله پیرس ارو آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولیدشده در جهان، تنها خودروای که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس‌واگن است. مجموعه غنی از نمونه‌های رولز-رویس ازجمله رولزرویس سیلور گوست احمدشاه قاجار، نمونه افسانه‌ای فانتوم ۴ ضدگلوله، فانتوم ۳ و غیره همچنین از مجموعه بنز پربار این موزه می‌توان به مدل استثنایی ۵۰۰k و ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SL و …اشاره نمود.

بخش دیگری از خودروهای موجود در این مرکز اختصاص به سوپر اسپرت‌ها دارد که از آن میان می‌توان به لامبورگینی میورا و کانتاش، فراری سوپر فست ۵۰۰، بیتزارینی، چند نمونه پورشه مانند پورشه مدل ۳۵۶، پورشه ۹۱۱ توربو و … اشاره کرد.
افزون بر این نمونه‌های گوناگونی نیز از تولیدات کارخانه‌های آمریکایی وجود دارد، ازجمله کرایسلر ۳۰۰ (با امکانات جانبی ویژه ازجمله یخچال، مینی گرامافون … و داشبورد آب طلاکاری شده)، کادیلاک فلییت وود، لینکلن کانتیننتال لیموزین و …

قابل‌ذکر است که شماری از خودروهای قدیمی موجود شامل رولز – رویس سیلور گوست احمدشاه قاجار، موریس آکسفورد و فیات تیپو ۵۱۹ هندلی است.
از کالسکه‌های این مرکز هم می‌توان به کالسکه سلطنتی ناصرالدین‌شاه قاجار (قدیمی‌ترین کالسکه موجود در ایران) و کالسکه ویژه تاج‌گذاری هر دو ساخت کارخانه معروف واگن فابریک در کشور اتریش اشاره کرد.

  • دسترسی به موزه خودروهای تاریخی ایران از سمت تهران

دسترسی با مترو: ایستگاه مترو چیتگر پیاده شده سوار اتوبوس‌های شهرک دانشگاه شده و ایستگاه سپه پیاده شوید.

دسترسی با تاکسی: از پایانه آزادی سوار تاکسی‌های شهر قدس یا اندیشه شده و کنارگذر بزرگراه لشگری کیلومتر ۱۱ ابتدای کوچه ۲۵ پیاده شوید.

دسترسی با اتوبوس: از پایانه آزادی سوار اتوبوس‌های شهرک دانشگاه یا شهرک شهرداری شده و ایستگاه فروشگاه سپه پیاده شوید.

نرخ بلیت:

  • فروش بلیت تنها باکارت بانکی شُدنی است (بلیت به‌صورت آماده‌ای فروخته نمی‌شود)
  • بازدید از نمایشگاه‌هایی که در موزه‌ها برگزار می‌شود مستلزم ورودیه جدا از موزه است.
  • بها بلیت بازدیدکنندگان داخلی تمام‌بها 84 هزار تومان
  • بها بلیت تخفیف‌دار 60 هزار تومان
  • بها بلیت بازدیدکنندگان خارجی 500 هزار تومان
  • بها بلیت ایوان کالسکه 34 هزار تومان

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *